
Magistro studijos in
Komunikacijos plėtros magistras Malmö University

Įvadas
Komunikacija plėtrai yra tarpdisciplininė studijų ir praktikos sritis, apimanti kultūros, komunikacijos ir plėtros studijas ir integruojanti juos su praktiniais darbais. Jame nagrinėjamas komunikacijos panaudojimas globalizacijos kontekste - ir kaip priemonė, ir kaip būdas išdėstyti socialinių pokyčių procesus.
Šioje programoje, kur studijų forma stengiasi prisidėti prie kurso turinio, progresija slypi grupės dinaminiame procese, taip pat ir pačiame kursiniame darbe. Dalykinis dalyko pobūdis reiškia, kad tas pats turinys turėtų suteikti išsamių žinių skirtingo išsilavinimo studentams. Vienas pagrindinių šio pedagoginio požiūrio taškų yra sukaupti skirtingą patirtį. Grupių įvairovė turėtų leisti studentams pagilinti žinias apie savo pagrindinius dalykus, taip pat įgyti pakankamą apžvalgą, paremtą kitų studentų akademiniu išsilavinimu ir praktine patirtimi. Tai leis jiems ateityje dirbti tiek tarpdisciplininiu, tiek tarpkultūriniu požiūriu.
Organizacija
„Komunikacija plėtrai“ yra pusės laiko studijų programa. Studijų forma yra gyvų seminarų ir bendravimo internete derinys. Seminarai (2–3 dienos) yra privalomi ir susideda iš paskaitų, diskusijų ir praktinių užsiėmimų. Užsienio studentams, kurie negali fiziškai lankytis, seminarus galima sekti internetu. Tarp seminarų studentai užduotis vykdo individualiai ir grupėmis.
Šioje programoje, kur studijų forma stengiasi prisidėti prie kurso turinio, progresija slypi grupės dinaminiame procese, taip pat ir pačiame kursiniame darbe. Dalykinis dalyko pobūdis reiškia, kad tas pats turinys turėtų suteikti išsamių žinių skirtingo išsilavinimo studentams. Vienas pagrindinių šio pedagoginio požiūrio taškų yra sukaupti skirtingą patirtį. Grupių įvairovė turėtų leisti studentams pagilinti žinias apie savo pagrindinius dalykus, taip pat įgyti pakankamą apžvalgą, paremtą kitų studentų akademiniu išsilavinimu ir praktine patirtimi. Tai leis jiems ateityje dirbti tiek tarpdisciplininiu, tiek tarpkultūriniu požiūriu.
Programos metu aiški evoliucija keičiasi konkrečiame dalyke „Ryšių plėtra“. Pirmaisiais metais studentai gauna išsamią globalizacijos apžvalgą ir sistemingą visos srities aprašą. Antraisiais metais studentai mokosi specializuotų kursų, kurie baigiasi savarankišku projektu, kuriame pagrindinis dėmesys skiriamas vienai iš sričių.
Mokymosi rezultatai
Žinios ir supratimas
Baigęs programą studentas turi įrodyti:
- globalizacijos procesų socialinių ir kultūrinių pasekmių supratimas, nuodugniai nagrinėjant konkrečius komunikacijos atvejų pavyzdžius, susijusius su vystymusi / socialiniais pokyčiais jų vietiniame, regioniniame ir pasauliniame kontekste,
- išsamių žinių apie įvairius metodus - nuo tekstų analizės iki etnografijos ir veiksmo tyrimo - bendravimo, mokymosi procesų / pedagogikos ir kultūrinių sąlygų analizės. Šie metodai apima, pavyzdžiui, pokolonijines teorijos ir tapatybės formavimo perspektyvas,
- žinios apie svarbias komunikacijos ir kultūros studijų teorijos kryptis (tokias kaip dalyvaujamoji komunikacija, semiotika ir diskurso analizė), jų integracija su komunikacija ir praktinis pritaikymas plėtros procesuose,
- supratimas apie tarptautinį vystomąjį bendradarbiavimą ir jo pagrindinius veikėjus daugiašalėse, dvišalėse ir vienašalėse veiklos srityse, taip pat gebėjimas analizuoti dabartines plėtros tendencijas, jų tarpininkavimą (įterptą į įvairius strateginius diskursus ir komunikaciją) ir praktinį pritaikymą ir
- kelių šių bendrųjų temų supratimas.
- Valdymas, pilietiškumas ir viešoji erdvė
- Žiniasklaida ir konfliktų / taikos komunikacija
- Tapatybės politika ir socialiniai judėjimai
- Sveikata, aplinka ir darnus vystymasis
- Menas, kultūros paveldas ir socialiniai pokyčiai
Įgūdžiai ir gebėjimai
Baigęs programą studentas turi įrodyti:
- gebėjimas integruoti žinias ir analizuoti, vertinti bei valdyti sudėtingus reiškinius ir situacijas komunikacijos plėtrai srityje, net turint ribotą prieigą prie informacijos,
- gebėjimas savarankiškai analizuoti žiniasklaidos ir kultūros artefaktus ir aiškiai išdėstyti žiniasklaidos ir kultūros, įskaitant naujas informacijos ir komunikacijos technologijas, svarbą globaliai plėtrai ir socialiniams pokyčiams,
- gebėjimas vertinti komunikacines programas iš pasaulinės ir vietinės plėtros perspektyvos ir sugebėti šią analizę paversti praktika sunkiomis sąlygomis ir turint mažai išteklių,
- gebėjimas savarankiškai nustatyti ir suformuluoti tyrimų klausimus ir suplanuoti bei pasitelkiant tinkamus metodus atlikti kvalifikuotas užduotis per nustatytą laiką,
- gebėjimas moksliškai analizuoti ir praktiškai įgyvendinti duomenis ir patirtį, kurią surinko pats studentas,
- galimybė naudoti sudėtingesnę kritinių šaltinių analizę renkant duomenis, ypač internete,
- geba tiek žodžiu, tiek raštu aiškiai išdėstyti ir aptarti savo išvadas, taip pat žinias ir argumentus, kurie sudaro jų pagrindą dialoge su įvairiomis grupėmis, ir
- tokie įgūdžiai, kurių reikia norint dalyvauti tiriamajame ar plėtros darbe arba dirbti pagal kitas kvalifikuotas profesijas plėtros komunikacijos srityje.
Kritiniai įgūdžiai ir požiūris
Baigęs programą studentas turi įrodyti:
- gebėjimas priimti sprendimus komunikacijos plėtrai srityje, atsižvelgiant į susijusius mokslinius, socialinius ir etinius aspektus, ir parodyti etinius aspektus, susijusius su tyrimų ir plėtros darbu,
- įžvalgos apie tyrimų galimybes ir apribojimus, jų vaidmenį visuomenėje ir žmonių atsakomybę už jų naudojimą,
- gebėjimas kritiškai apmąstyti įvairias komunikacijos proceso dalis ir savo kaip komunikatoriaus ar tarpininko vaidmenį,
- tarpvalstybinio bendradarbiavimo ir tarpkultūrinio dialogo gebėjimai ir dėl to kritiškas savęs ir savo galios padėties atspindys, įskaitant etinius klausimus, susijusius su jo darbu, ir
- gebėjimas nustatyti savo paties papildomų žinių poreikį ir prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi.
Perspektyvos
Lytis, tautybė / migracija prisotina visą programą, tačiau ypač išskiriama žiniasklaidos, globalizacijos ir plėtros bei komunikacijos, žiniasklaidos ir kultūros analizės kursuose. Kalbant apie aplinkos perspektyvą, komunikate plėtrai akcentuojamos vietinės iniciatyvos ir dalyvavimas vietos lygmeniu siekiant tvaraus vystymosi.
Patekimo reikalavimai
- Bakalauro laipsnis arba lygiavertis laipsnis.
- Anglų kalbos B kurso atitikmuo Švedijos vidurinėje mokykloje.
Priėmimai
Studijų programa
Organizacija
„Komunikacija plėtrai“ yra pusės laiko studijų programa. Studijų forma yra gyvų seminarų ir bendravimo internete derinys. Seminarai (2–3 dienos) yra privalomi ir susideda iš paskaitų, diskusijų ir praktinių užsiėmimų. Užsienio studentams, kurie negali fiziškai lankytis, seminarus galima sekti internetu. Tarp seminarų studentai užduotis vykdo individualiai ir grupėmis.
Šioje programoje, kur studijų forma stengiasi prisidėti prie kurso turinio, progresija slypi grupės dinaminiame procese, taip pat ir pačiame kursiniame darbe. Dalykinis dalyko pobūdis reiškia, kad tas pats turinys turėtų suteikti išsamių žinių skirtingo išsilavinimo studentams. Vienas pagrindinių šio pedagoginio požiūrio taškų yra sukaupti skirtingą patirtį. Grupių įvairovė turėtų leisti studentams pagilinti žinias apie savo pagrindinius dalykus, taip pat įgyti pakankamą apžvalgą, paremtą kitų studentų akademiniu išsilavinimu ir praktine patirtimi. Tai leis jiems ateityje dirbti tiek tarpdisciplininiu, tiek tarpkultūriniu požiūriu.
Programos eigoje vyksta aiški raida, susijusi su specifine tema „Plėtros komunikacija“. Pirmaisiais metais studentai gauna išsamią globalizacijos apžvalgą ir sistemingą visos srities inventorių. Antraisiais metais studentai lanko specializuotus kursus, kurie baigiasi nepriklausomu projektu, sutelkiant dėmesį į vieną iš srities posričių.
Programos rezultatas
Žinios ir supratimas
Baigęs programą studentas turi įrodyti:
- Globalizacijos procesų socialinių ir kultūrinių pasekmių supratimas, nuodugniai išnagrinėjus konkrečių komunikacijos vystymosi / socialinių pokyčių atvejų tyrimus vietiniame, regioniniame ir pasauliniame kontekste;
- Nuodugniai išmanyti įvairius metodus – nuo tekstų analizės iki etnografijos ir veiksmų tyrimo – įsitraukiant į komunikacijos, mokymosi procesų/pedagogikos ir kultūrinių sąlygų analizę. Šie metodai apima, pavyzdžiui, pokolonijines teorijos ir tapatybės formavimo perspektyvas;
- Žinios apie svarbias komunikacijos ir kultūros studijų teorijos kryptis (pavyzdžiui, dalyvaujamąją komunikaciją, semiotiką ir diskurso analizę) ir jų integravimą su komunikacija bei praktinį taikymą komunikacijoje vystymosi procesams;
- Supratimas apie tarptautinį vystomąjį bendradarbiavimą ir pagrindinius jo veikėjus daugiašalėse, dvišalėse ir vienašalėse veiklos srityse, taip pat gebėjimas analizuoti dabartines vystymosi tendencijas, jų tarpininkavimą (įterptą į įvairius strateginius diskursus ir komunikaciją) ir praktinį pritaikymą. ; ir
- Kelių iš toliau nurodytų bendrųjų temų supratimas.
- Valdymas, pilietiškumas ir viešoji erdvė
- Žiniasklaida ir konfliktai / taikos komunikacija
- Tapatybės politika ir socialiniai judėjimai
- Sveikata, aplinka ir darnus vystymasis
- Menas, kultūros paveldas ir socialiniai pokyčiai
Įgūdžiai ir gebėjimai
Baigęs programą studentas turi įrodyti:
- Gebėjimas integruoti žinias ir analizuoti, vertinti ir valdyti sudėtingus reiškinius bei situacijas komunikacijos vystymuisi srityje, net ir esant ribotai prieigai prie informacijos;
- Gebėjimas savarankiškai analizuoti žiniasklaidos ir kultūros artefaktus ir aiškiai išreikšti žiniasklaidos ir kultūros, įskaitant naujas informacines ir komunikacijos technologijas, svarbą pasaulinei plėtrai ir socialiniams pokyčiams;
- Gebėjimas vertinti komunikacines programas iš globalios ir vietinės plėtros perspektyvos ir gebėti šią analizę pritaikyti praktikoje sudėtingomis sąlygomis ir naudojant nedaug išteklių;
- Gebėjimas savarankiškai identifikuoti ir formuluoti tyrimo klausimus, planuoti ir tinkamais metodais atlikti kvalifikuotas užduotis nustatytais terminais;
- Gebėjimas tiek moksliškai analizuoti, tiek praktiškai įgyvendinti studento paties surinktus duomenis ir patirtį;
- Gebėjimas naudoti pažangią kritinių šaltinių analizę renkant duomenis, ypač internete;
- Gebėjimas tiek žodžiu, tiek raštu aiškiai išdėstyti ir aptarti savo išvadas, žinias ir argumentus, kuriais grindžiamas dialogas su įvairiomis grupėmis; ir
- Tokie įgūdžiai reikalingi norint dalyvauti mokslinių tyrimų ar plėtros darbe arba dirbti kitose kvalifikuotose profesijose komunikacijos vystymuisi srityje.
Kritiniai įgūdžiai ir požiūris
Baigęs programą studentas turi įrodyti:
- Gebėjimas priimti sprendimus komunikacijos vystymuisi srityje, atsižvelgiant į atitinkamus mokslinius, visuomeninius ir etinius aspektus, ir parodyti, kad suvokia etinius aspektus, susijusius su mokslinių tyrimų ir plėtros darbu;
- Įžvalgos apie tyrimo galimybes ir apribojimus, jų vaidmenį visuomenėje, žmonių atsakomybę už jo naudojimą;
- Gebėjimas kritiškai apmąstyti įvairias komunikacijos proceso dalis ir savo, kaip komunikatoriaus ar tarpininko, vaidmenį;
- Gebėjimas bendradarbiauti tarpvalstybiniam bendradarbiavimui ir kultūrų dialogui, taigi ir kritiškai mąstyti apie savo kilmę ir galios padėtį, įskaitant etinių klausimų, susijusių su jo darbu, apmąstymą; ir
- Gebėjimas atpažinti savo poreikį įgyti papildomų žinių ir prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi.
Perspektyvos
Lytis, etninė priklausomybė/migracija prisotina visą programą, tačiau yra ypač išsiskirianti kursuose Žiniasklaida, Globalizacija ir vystymasis bei komunikacija, Žiniasklaida ir kultūros analizė. Kalbant apie aplinkosaugos perspektyvą, Komunikate vystymuisi pabrėžiamos vietos iniciatyvos ir dalyvavimas paprastų žmonių lygmeniu, siekiant tvaraus vystymosi.